گروه بورس: تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد همگام با رشد شاخص کل بورس تهران بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به نحو چشمگیری افزایش یافته و 10صندوق نخست بازار سرمایه در 3‌ماه گذشته بین 50تا 87درصد سود نصیب سهامداران خود کرده‌اند.

بورس

به گزارش همشهری، با گذشت 4سال از زمان راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، کارنامه عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری روزبه‌روز بهتر می‌شود، هرچند در برخی دوره‌ها بازده عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بازده شاخص کل بورس تهران کمتر بود اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد که میزان بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بازده کل بورس تهران پیشی گرفته است. در حال حاضر میانیگن بازده 4ماهه بورس تهران 45درصد است درحالی‌که بازده بیشتر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیش از این میزان بوده و حتی بازده تعدادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیش از 80درصد بوده است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزار‌های نوین مالی هستند که امکان دادوستد سهام را برای عموم مردم و سهامداران ریسک گریز مهیا می‌کند. مردم می‌توانند با خرید واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌طور غیرمستقیم در بورس تهران سرمایه‌گذاری کنند و این صندوق‌ها با به کارگیری از مدیران حرفه‌ای، دارایی‌های مالی سرمایه‌گذاران را در اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند.
اطلاعات جدید نشان می‌دهد از میان کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری 10صندوق نخست بین 50 تا 87 درصد سود به‌دست آورده‌اند که در میان آنها صندوق رفاه با کسب 87 درصد سود در رتبه نخست بازار سرمایه در 3‌ماه گذشته ایستاده است.

پس از آن صندوق‌های بانک توسعه تعاون و صندوق مشترک آسمان یکم به‌ترتیب با 82 و 72درصد سود در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند. پس از آنها به‌ترتیب صندوق‌های مشترک آرمان، بورسیران، کاریزما، فارابی، نیکان پارس، توسعه صادرات وعقیق رتبه‌های چهارم تا دهم بازار سرمایه را به‌دست آورده‌اند و به‌طور میانگین بین 50تا 65درصد سود نصیب سهامداران خود کرده‌اند.
این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که 41صندوق دیگر نیز توانسته‌اند در 3‌ماه گذشته بین 20تا 50 درصد سود نصیب سهامداران خود کنند.

کد خبر 223922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز